lördag 15 december 2007

Något soligare idag. Jag och Ulrica ska baka lussebullar vilket ska bli trevligt. Men jag kan inte låta bli att redan i förhand skämmas för mina skitiga ugnsplåtar. De var rätt äckliga när jag flyttade in, och har varit svåra att få rena. Jag löser det hela mycket genom att lägga på bakplåtspapper (heter det det?).

Men jag skäms ändå.

Malte ligger i ett hörn och glor på mig. Han är sur för att jag inte leker med honom. Han förstår ju inte när jag berättar att moster Ulrica ska komma och att det blir lek då. Så han surar han.

Inget skrivet blev det igår heller. Jag tittade på tramsiga kärlekskomedier på tv och svor åt karaktärerna. Sen gick vi upp till Linda en sväng och hörde hur hon haft det på sin lilla miniresa till Hufvudstaden. Tillbaka hemma hittade jag ett rätt roligt program där alla människor/röster bakom Simpsonskaraktärerna blev presenterade och intervjuvade. Och som vanligt var jag vaken till frem emot två-halvtre.Glömmer ju alltid bort tiden när jag lägger mig och läser.

Snart ska Malte och jag ut i skogen. Ska bil skönt.

Inga kommentarer: