onsdag 16 januari 2008

I morse låg jag i sängen och lyssnade till regnet som slog mot rutorna och förrådstaket. Stirrandes ut i morgonljuset som härskade i sovrummet låtsades jag att det var sommar och att smattret jag hörde var ett morgonregn som drog fram över ett grönt och lummigt landskap. Jag föreställde mig doften som skulle möta mig på morgonpromenaden med Malte: fuktig jord och blöt asfalt. Sommarmorgon.

Därefter klev jag upp och gick ut. Halkade omkring på isen och tappade huvan i blåsten. Det doftade bara blött och kallt.

Den här så kallade vintern tar sannerligen knäcken på den mest käcka -och då ligger ju liksom en annan redan rejält nere i diket.





En sådan tur att jag anmält mig till en yogakurs. Då kan jag sitta där och meditera och låtsas att jag befinner mig på en strand i Asien och glömma att jag ska halka till bussen en halvtimme senare.






4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen jättebussigt att du lägger in strandbilder i bloggen såhär vid kursstarten för Ck2 då man är allmänt jättepepp på allt. Jättebussigt, verkligen.

:)

Anonym sa...

Hahahaha jamen du vet man gör ju sitt bästa. Jag är ju en hyyyyvens tjej :D

Anonym sa...

jag vill till asien. ajg vill itne gå jävla kuk ck2.

Elin te' vardags sa...

yo: you said it girrrl. jag vill också till asien. gärna igår.