onsdag 30 januari 2008

Idag borde jag:
  1. Läsa en bok + tre kapitel i en annan bok inför seminariet i morgon
  2. Diska då precis allt porslin är skitigt.
  3. Städa. Dammtussar fyllda med Maltemjäll och Maltehår har börjat bygga kolonier och kommer nog att attackera och överta lägenheten snart.
  4. Tvätta. Eller åtminstone boka tvätt-tid. Jag befarar att klädhögarna på sovrumsgolvet kommer slå sig samman med dammtussarna och bilda enad front. Jag kommer få lov att bo i förrådet. Och det är kallförråd!
  5. Sortera papper och räkningar. Alla papper ligger ovanpå hundburen tillsammans med en massa böcker då jag fått lov att lägga allt där så inte Malte kommer åt det. Sist han gjorde det åt han upp och gnagde sönder fem(!) biblioteksböcker, vilket påminner mig om att jag även borde...
  6. Gå till bibblan och be på min a bara knän om tillåtelse till avbetalning på ovan nämnda böcker

Jag borde inte:
  1. Sitta vid datorn och surra på msn i tre timmar
  2. Prata i telefon i en mindre evighet med någon som ändå kommer hit snart.
  3. Kolla tv-utbudet.
  4. Fundera på om senaste avsnittet av den senaste serien kommit ännu

Och vad har jag då gjort?
Jo jag har:
  1. Suttit vid datorn och surrat på msn i tre timmar
  2. Pratat i telefon i en mindre evighet med någon som ändå kommer hit snart.
  3. Kollat tv-utbudet.
  4. Funderat på om senaste avsnittet av den senaste serien kommit ännu

Och sen ska jag på yoga och meditera och fundera på om det går att telepatera sig till varmare land där det inte duggregnar och är nollgradigt. Om jag mediterar riktigt ihärdigt kanske jag svävar iväg och landar nere i Asien någonstans. Gärna på en strand. Det skulle ju inte vara dumt. Men jag fick lov att ta en mellanlandning hemma så jag kunde plocka med mig Malte. Han skulle nog tycka om att leka i vågorna :)




5 kommentarer:

Anonym sa...

Men alltså.... Du har det ju för eländigt.
Fast bra!

Anonym sa...

Jo det är ju onekligen så att det hårt, det här livet. Eller inte. ;)

Anonym sa...

men kära barn.....mamma

Anonym sa...

*rodnar skamset*

Anonym sa...

sa Elin till mamma i kommentaren ovan