torsdag 2 augusti 2007

En egen liten Elinsk-lista



Bra saker med denna sommar (uppräknade i en alldeles okronologisk- eller någon annan form av ordning.):

  1. Jag har hittat en ny vän som är mycket trevlig. Som bonus på kakan har vännen en liten golden retrivervalp som är alldeles... alldeles underbar.
  2. Jag har badat (se bild)! Inte i en fjällälv med isande glaciärvatten, utan i en riktig insjö! TVÅ gånger! Mycket nöjd.
  3. Jag har ett utmärkt jobb. Dessutom får jag således lön.
  4. Jag har träffat allrakäraste syster och hennes pojkar.
  5. Ulrica, Jenny och Fredrik - dessa har faktiskt varit i stan och varit möjliga att umgås med. Mycket bra!
  6. Det HAR faktiskt varit lite sol.
  7. Min diskmaskin. Jag vet att den egentligen inte har med sommaren att göra, men den måste få vara med ändå. Jag fullkomligt avgudar den. Totalt.
  8. När vi for med jobbet till Tavelsjö och jag och J. skulle grilla i spöregn under ett parasoll. Vi kom fram till att vi egentligen var mästare på att grilla om vi bara hade fått gjort upp en eld istället för att använda dumma briketter. Men min marinad var suveränt god (egentligen fick jag recepet av en brukares mamma, men jag tog helt osjälviskt åt mig äran. Nästan.)! Efter ett par pinsamma samtal till J:s ömma fader som okänsligt nog hånskrattade J rakt i örat fick vi även igång briketterna. Vi trodde de skulle brinna innan de vitnade. Vi tyckte det lät logiskt. Så fel man kan ha. Nästa gång jag grillar ska jag minsann använda mig av en hederlig gammal brasa! Det må ta tid, men det gjorde sannerligen detta också!
  9. Alltid: Mamma och pappa
  10. Jag har hunnit läsa en massa bra (och en del mindre bra) böcker. Just nu befinner jag mig i Harry Potta-träsket. Trivs rätt bra där.
  11. Mina och alla andras blommor som jag åtagit mig att vattna växer så det knakar. Trots mina sporadiska vattningar. Jag tror de är snälla och växer för jag säger alltid förlåt för att jag glömmer att vattna dem. Sen glömmer jag dem igen. Om jag lyckas få dem att överleva en månad till skall jag enligt deras ägare få en flaska whiskey, en fika (med kladdkaka har jag bestämt) samt två veckors prenumeration på DN.
  12. Jag har fått mammas gamla guldmetallicfärgade cykel från cirka 1975. Den är underbar. Sadeln är en fröjd, mjuk och spänstig och inte sådär spartanskt liten och hård och allmänt oskön. Dessutom har den högt styre så jag inte behöver sitta krumryggad. Som extra bonus är den alldeles lagom stor. Inte som min gamla som var så liten så jag nästan slog knäna i styret.
13. All grönska! Alla dofter! Blommor!

14. Jag har bara fått två (2) myggbett. Och dessutom lärt mig att tigerbalsam är perfekt för att bota klådan. Inga uppkliade sår således!
15. Jag har inte svalt några spindlar i sömnen.
16. Den gamla allrahjärtanskär har funnit sig en ny flamma. Och jag tycker det är alldeles utomordentligt! Dessutom säger jag det med alldeles ärligt och öppet hjärta. Det är faktiskt väldigt skönt. Jag känner mig... Fri. Inga fler uppslitande turer.
17. Min gitarr. Jag har inte spelat ett dyft, i och för sig, men ändå: Min gitarr!
18. Doften efter regn under ljusa sommarnätter.
19. Mina kort från Sylarna förra sommaren.
20. Glass!


Inte riktigt lika bra saker med denna sommar:

  1. Det bidde inge' Urkult (hade missat att jag jobbar nu på lördag till söndag och kunde inte hitta nån att byta med). Eller Euskefeurat. Eller Stefan Sundström. Ingen livemusik alls faktiskt. Och jag gråter stora krokodiltårar av blod.
  2. Ingen fjälltur. Inga fjäll alls! Det svider i den Elinska själen! Jag gråter ännu fler stora blodkrokodiltårar samt kvider litet.
  3. Skolarbete som jag ständigt skjuter på. ( Jag är "villkorligt intagen" till kusen i höst, mot att jag visar upp bevis på att jag under sommaren gjort det jag skall. "Villkorligt intagen"! Det låter som om jag ska tvångsomhändertas. Kanske inte en helt omöjlig tanke, men ändå.)
Hm... Nej, jag kommer faktiskt inte på så mycket mer. Visst hade jag velat resa och bila runt och allt sån't, men man måste ju jobba också.

Nu börjar kvällarna bli mörka igen och jag kan elda värmeljus och kura skymning. Men innan dess ska jag hämta min cykel på jobbet och bränna iväg till nå'n läskig stormarknad och kika efter digitalkameror till Elinpris.


För övrigt måste tilläggas att jag inte är helt nöjd med mallen för bloggen. Men jag jobbar på det. Måste lära mig lite hur man redigerar i HTML, alla koder och sånt. Nå'n som har någe tips? Mentorn Bert, kanske? (Hint, hint, *blinkar med ögonen och viftar med handen i luften*)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det där sista stycket...??? Det är lite suddigt i min dator. Förstår inte......

Elin te' vardags sa...

Jag tänkte om du kanske har nån koll på om det finns mallar för hur man klipper och klistrar när man vill designa lite i mallarna som finns i HTML-format.

Något surrigt formulerat även detta, men ma ha som lite bråttåm.

Får se om du hänger med i vad jag menar, jag tänkte höra mig för lite i IRL-vänkretsen också, samt googla. man vet ju som aldrig vars åt svaren finns.

Ha'de!

Anonym sa...

Ja, jag lyckades slia mej loss från familj och jobb och faktiskt vara på Urkult en hel kväll (förutom att jag alla dagar stod och sålde ost utanför konsum i Näsåker). ag dansade och njöt så det räcker till att spilla över lite till dej också. Sista numret var helgalna akrobateldsslukarshowarna : "Burn out punks" missa inte dem om de kommer till en scen nära dej!.. inte heller Eivor Pálsdóttir som har en sångröst som en hel orkester.

Elin te' vardags sa...

Torparfrun: Som du kanske redan sett så har jag skrivit en lååång kommentar hos dig. Strax efter att jag komponerat den såg jag att du skrivit här.

Heh.