tisdag 18 september 2007

Malte

Idag hämtar vi honom!
Linda kör och Ulrica ska också föja med. Ikväll, när Linda kommit tillbaka från sin exkursion i Vindelnskogarna tar vi Rasmus bil och susar iväg.

Jag har hundsäkrat lägenheten så gått det går: plockat undan en massa kablar, tagit bort mattorna, dammsugat bort alla skumma saker som hade slagit läger i hörnen samt tillverkat en hundkorg av kartong som han givetvis kommer gnaga sönder. Men det är ingen idé att köpa något som ändå måste bytas ut senare. Korgarna är inte gratis, men det är mina gamla flyttkartonger. Med handdukar i blir det en alldeles lagom liten korg. Dessutom har jag gjort iordning en liten matplats åt honom i köket. Nu är allt färdigt, nu är det bara lillhundet själv som fattas. Inte utan att jag är en liten smula nervös, men det kommer gå bra. Jag har ju uppfostrat både hästar och hundar och kaniner genom åren.

I morse flödade solen in genom fönstren. Härligt att vakna till solljus och klarblå himmel. Termometern visade på 4.5 grader varmt. Nu är klockan nio och temperaturen har stigit till 6.5 grader. Alldeles lagom, jag föredrar när temperaturen ligger mellan -5 och 5 grader. Lite morgonfrost är aldrig fel. Morgonfrost som glimmar i solen och svag rök ur munnen när man andas.

Hm, klocksagen för "publicering" ser lite underliga ut. Nu då... *fifflar på*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Nu kommer det inte att gå en dag utan att du får känna på utevädret! Alla Umeås finfina hundpromenadstråk ligger och väntar på upptäckt, för att inte tala om alla grannar som kommer att börja prata med dej...efter att först gullegullhejat på Malte. Lycka till med första mötet och tiden...fast jag är övertygad om att ni kommer att trivas finfint med varann.

Elin te' vardags sa...

Åh, tackar! Ja, det ska bli skönt att komma ut i ur och skur (men fråga mig kanske inte precis när snöstormen viner och kvicksilret krupit nedanför -25 graders strecket). Alla grannar här har hund, så det kommer nog kanske bli en hel del gullande, ja. Haha. Och alla klasskompisar som helt plötsligt vill komma och hälsa på! Men de får lugna sig. Första tiden får bli lugn. Eller som Ulrica sa: Man vill ju inte ha en schizofren hund! ;)

Marge_II sa...

Åh, lyckliga dig.

En hundvalps vassa tänder får en verkliga att känna att man lever - för att inte tala om den där våta tungan och fuktiga nosen som väcker en alldeles för tidigt.

Lyckost!

Anonym sa...

Den första tiden är så lugn att du inte ens hinner skriva om gulleplutten...

Elin te' vardags sa...

marge_II: Ja =)

tove: Lugn??? Hah! Inte här inte, full rulle!