måndag 17 september 2007

Längtar

Evigt regn. Det öser öser och öser ner. Slår mot rutorna så jag vaknar om nätterna. Jag springer med paraply till tvättstugan. Det är tvättdag och städdag. Egentligen är det skriva-sista-uppgiften-dag. Det kommer. Jag ska. Det svider i ögonen, sömngrus som inte vill försvinna. Livet är splittrat och jag längtar bort från stan. Längtar skog och inga bilar. Hus med sus. Bort från dator och medier. Längtar höstfjäll och frånvaro av prestationsångest och stress. Längtar lugn och ro och självklarheter. Längtar paus utan överhängande måsten, utan oro. Längtar en tillvaro utan statussymboler, hierarki. Längtar liv med sällskap som har andra inressen än studentpubar, billigaste vinet, senaste helgens fylla, trams och ragg.
Längtar min Malte. I morgon kommer han!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nå men så äääntligen!

Ja, inte att Malte kommer, utan att du hittat till bloggen igen. Herregud, här har man varit inne och bläddrat och undrat.....


;)

Elin te' vardags sa...

Haha, jomen duvet var sak har sin tid som gubben sa.

Men nu är ma tebaks!