onsdag 31 oktober 2007

Tenta på tenta/ studentliv

"Motvind till hemmet och motvind till skolan och dyblöta socker
och socker i kaffet och kaffet i boken
och boken på krita och krita på tavlan
och tavla på tentan så tentan blir underkänd!

(...)

Ja det blir tenta på tenta, på tenta, på tenta, på tenta för just dig
Bara plugg, bara plugg, bara massor utav plugg!"

(Till Galenskaparnas melodi Bara sport) (Gaaaah så jag saknar kören!)

Ja. Omtenta i morgon då. Och inlämning av hemtenta på fredag klockan TOLV. Prick. Och så har vi haft gruppredovisningar måndag och tisdag (idag alltså). De var väl inte sådär jättestora när det kom till kritan -men det kunde ju inte vi veta. Fast jag gick inte på dagens redovisning med motiveringen att jag skulle sitta hemma och plugga inför omtentan. Vilket jag gjorde men det känns som jag läser och läser men iiiingenting fastnar. Alls. Överhuvudtaget. Nada.
Så inatt blir det en "helnattare". Språksociologi. Är väl intressant i och för sig men nu förbannar jag mig själv för att jag inte pluggade till originaltentan. Särskilt som jag bara kom 2½ poäng från godkäntnivån. Mfff. Nåja.

Livet i övrigt sammanfattades i den övre strofen. Det är blött, ständig motvind, femkronorskaffe som jag brukar likna rävgift (magen surnar alltid ihop efter en dag med femkronorskaffe), snålt om pengar och omtenta samt hemtenta. Och grupparbeten i det oändliga samt oerhört trasslig information från institutionerna.

Nå, jag har i alla fall min lille vovve och det gör ju livet en smula trevligare, kan jag meddela. Alltid mysigt med lite gos på morgon- eller kvällskvisten. Men det börjar bli dags för en flaska vin och lite god mat och lite... Umgänge nu. Och kör, jag saknar att sjunga nå' så infernaliskt.

Snart fyller jag år och då ska jag faktiskt åka hem! Det ska bli alldeles fananstiskt mysigt och trevligt för jag har inte firat min födelsedag tillsammans med familjen på år och dag! Mammas och pappas mat! Prinsesstårta! Och en digitalkamera till mig i födelsedagspresent (hint, hint) -så jag kan fota allt det vackra jag ser när jag och Malteman är ute på våra promenader i skogen och vid sjön. Och så jag kan fota min fina familj och alla mina underbara vänner. Och, givetvis, Malte.
Nu är min pluggpaus slut, så nu får jag inte rapa ur mig några fler ord. Förresten har Stora BloggPrestationsÅngesten drabbat mig. Jag
tycker ju aldrig någonting. Jag bara bajsar ur mig en massa "idag gjorde jag det här och det här och igår hände det där" grejer. Men... Jag orkar inte vara duktig och rolig och ironisk och sarkastisk och allt det där just nu. Och tycka en massa och dra igång en massa diskussioner eller vara sådär speciell och påläst och intellektuell och gärna lite mystisk och annorlunda och inte så "jävla Svensson" och så lite namedropping på det, liksom. (hohoho, inga fördomar här inte! hihihi)

Näemen för i he....! Omtentaplugg var det!

*stämplar ett tassavtryck*



3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi älskar dig precis som du är, lilla gosegumman! hälsnigar mammis

Anonym sa...

Och jag älskar er :) Puss puss!

Marge_II sa...

Lycka till med tentandet! Och grattis i förskott!

Nu ilar jag över till Malte-bloggen!